VEEL GESTELDE VRAGEN

Adfisc Belastingadvies » OVER ADFISC » VEEL GESTELDE VRAGEN
VEEL GESTELDE VRAGEN2021-01-06T20:03:48+00:00

VEEL GESTELDE VRAGEN

Hoe kan ik mijn aangiftegegevens bij jullie aanleveren?2020-12-31T14:25:22+00:00

Dit kan digitaal per e-mail, via een uploadlink die wij u kunnen sturen of via het klantportaal. Per post óf langs brengen op afspraak is ook mogelijk. Tevens is het mogelijk dat wij de gegevens op afspraak bij u komen ophalen, bijvoorbeeld als u slecht ter been bent.

De ophaalservice bieden wij aan klanten die woonachtig zijn in de stad Groningen.

Voor bestaande klanten geven wij de voorkeur aan digitale aanlevering (scans) of aanlevering per post.

Hoe kan ik mijn administratie bij jullie aanleveren?2020-12-31T14:24:30+00:00

Dit kan digitaal per e-mail of via ons uploadverzoek, per post, óf langsbrengen op afspraak. Tevens is het mogelijk dat wij de administratie op afspraak bij u komen ophalen.

Wilt u een uploadverzoek ontvangen? Vraagt u deze dan aan door ons een e-mail te sturen.

Ik ben het niet eens met de beschikking die ik heb ontvangen, zouden jullie voor mij kunnen berekenen of de beschikking correct is?2020-12-24T14:54:13+00:00

Jazeker, dit kunnen wij voor u bekijken. Indien nodig kunnen wij voor u een wijziging insturen.

Ik heb een geschil/probleem met de Belastingdienst, kunnen jullie mij daarbij helpen?2020-12-31T14:27:59+00:00

Dat is uiteraard mogelijk, u kunt contact met ons opnemen zodat wij dit met u kunnen bespreken en het geschil of probleem kunnen proberen op te lossen.

Ik heb mijn aangifte niet correct ingediend, kunnen jullie dit voor mij corrigeren?2020-12-24T15:01:16+00:00

Jazeker, dat is altijd mogelijk indien uw aangifte niet ouder is dan 5 jaar.

Ik wil belasting terugvragen over vorige jaren, is dat mogelijk?2020-12-24T14:59:46+00:00

Belasting terugvragen over vorige jaren is mogelijk. U kunt tot maximaal 5 voorgaande jaren geld terugvragen.

Kan ik mijn terug te betalen toeslag in termijnen betalen of laten verrekenen met lopende toeslagen?2020-12-31T14:33:48+00:00

Normaal gesproken hebt u de mogelijkheid om een terug te betalen toeslag in 24 maanden terug te betalen. Er is een mogelijkheid om terug te betalen toeslagen te laten verrekenen met uw huidige toeslagen.

Kunnen jullie voor mij de BTW terugvragen die ik heb betaald bij de aanschaf van zonnepanelen?2020-12-24T14:50:27+00:00

Jazeker, dat is mogelijk.

Wij kunnen de volledige aanvraag voor u verzorgen.

De kosten voor deze aanvraag zijn € 75,– incl. 21% BTW.

Zie ook het volgende nieuwsbericht: https://www.adfisc.com/terugvragen-van-de-betaalde-btw-bij-aanschaf-zonnepanelen/

Waarom nemen jullie klanten op in de uitstelregeling voor belastingconsulenten?2020-12-31T14:26:34+00:00

Dit doen wij voor alle zekerheid. Als u uw gegevens vlak vóór 1 mei bij ons aanlevert dan is de kans groot dat uw aangifte niet meer op tijd kan worden verzorgd.

Maar omdat u in de uitstelregeling bent opgenomen mag dit ook ná 1 mei. Daarnaast is het zo, dat mocht een klant recht hebben op bepaalde toeslagen, er meer tijd is om deze alsnog aan te vragen.

Dat u wordt opgenomen in de uitstelregeling wil niet zeggen dat uw aangifte ná 1 mei wordt ingediend.

Wanneer krijg ik een definitieve beschikking van mijn toeslagen?2020-12-24T14:56:24+00:00

Nadat wij uw aangifte inkomstenbelasting hebben ingediend en er een aanslag is opgelegd, ontvangt u binnen enkele maanden de definitieve beschikking.

Wanneer ontvang ik van jullie bericht als mijn aangifte omzetbelasting klaar is?2020-12-24T15:14:40+00:00

Uiterlijk enkele dagen vóór het einde van de maand, volgend op het aangiftetijdvak ontvangt u van ons bericht.

Wanneer stellen jullie mijn jaarverslag op en wordt de winstaangifte inkomstenbelasting ingediend?2020-12-24T15:10:49+00:00

Voor ondernemers geldt dat zij automatisch mee gaan in de uitstelregeling voor belastingconsulenten tenzij uitdrukkelijk wordt verzocht de aangifte uiterlijk 1 mei in te dienen.

De uitstelregeling houdt in dat uw aangifte ná 1 mei kan worden ingediend maar uiterlijk 30 april van het daaropvolgende jaar.

Uw jaarverslag wordt opgesteld zodra wij aan de slag gaan met uw aangifte inkomstenbelasting. Mocht u uw jaarverslag eerder nodig (bijvoorbeeld voor uw bank) hebben dan kunt u dat altijd bij ons aangeven.

Wanneer wordt mijn aangifte inkomstenbelasting ingediend?2020-12-24T15:12:30+00:00

Zodra wij uw gegevens hebben ontvangen gaan wij binnen enkele dagen aan de slag met uw aangifte. In de meeste gevallen wordt uw aangifte binnen 1 á 2 weken verzorgd.

Mocht u uw gegevens vlak vóór 1 mei hebben ingeleverd dan wordt uw aangifte mogelijk ná 1 mei verzorgd.

Alle klanten nemen wij standaard op in onze uitstelregeling. U heeft hiermee automatisch uitstel tot uiterlijk 30 april van het volgende jaar.

TELEFOON

 06- 53 690 171

E- MAIL

mail@adfisc.com

WERKDAGEN

Ma t/m Vr 9:00 – 17:00 uur

INFORMATIE AANVRAGEN

Heeft u hulp nodig bij de belastingaangifte en/of boekhouding? Vraag geheel vrijblijvend meer informatie aan. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

      Go to Top